EU campagne bij de markt in Doetinchem

20 mei 2014

EU campagne bij de markt in Doetinchem

Dinsdagmorgen was de laatste campagne actie voor de verkiezingen van het Europees Parlement van donderdag 22 mei aanstaande. Normaal merk je dat de interesse toeneemt naarmate de verkiezingsdag nadert, maar de EU staat wel erg ver van de mensen af.

Zaterdag op het Simonsplein waren veel mensen nog geintresseerd en enthousiast. Men nam de tijd om een folder aan te nemen en in discussie te gaan. Dinsdagochtend waren dat er veel minder. En veel vaker was de opmerking: "ik ga niet stemmen. Daar in Brussel luisteren ze toch niet naar ons".

Toch is het van belang om te gaan stemmen. Juist nu!

Emile Roemer schreef daar het volgende over in een facebook bericht: "Veel mensen overwegen donderdag niet te gaan stemmen bij de verkiezingen voor het Europees Parlement. Misschien twijfelt u ook wel over het nut van stemmen. Veel mensen hebben weinig met de Europese Unie, maar de Europese Unie heeft wel steeds meer invloed op ons.

Ik wil u daarom vragen om toch te gaan stemmen. Om het kabinet duidelijk te maken dat het anders moet. Om de technocraten in Brussel duidelijk te maken dat hun superstaat niet de onze is. En om te laten zien dat samenwerken verstandig is, maar dat we ons niet door Brussel de wet laten voorschrijven.

Mag ik u vragen mij te helpen om meer mensen te overtuigen om donderdag te gaan stemmen? Stuur daarvoor deze mail door naar vrienden en familie of deel de tekst op social media. Met thuisblijven veranderen we niks. Met SP stemmen wel!"