Geweldige start Achterhoeks SP-actie voor Dubbelspoor tussen Winterswijk en Zevenaar

15 november 2010

Beslagen ruiten, mopperende mensen, wilt U alstublieft inschuiven, zenuwachtig rennende treinreizigers op zoek naar de laatste vrije plek en dan een schel fluitje. Passagiers blijven achter op het station. De vertraagde Syntustrein gaat weg zonder jou. Uitzondering? Nee hoor dat is heel gewoon!

Het is niet vreemd dat de achterhoekse treinreizigers het helemaal beu zijn. Ze geven massaal steun aan de SP-actie voor dubbel spoor tussen Arnhem en Winterswijk. Vanochtend gaf SP-Statenlid Alex Mink het startsein voor de petitie “Laat de Achterhoek sporen!”. In Zevenaar haalde de SP tijdens de spits 600 handtekeningen op.

De SP-ers kregen meteen al honderden handtekeningen van reizigers die de vertragingen en overvolle treinen zat zijn. Vanochtend waren er weer zware storingen op de spoorlijn, waardoor alle treinen vertragingen tot een kwartier opliepen. Enkele treinen zaten overvol, waardoor de stations Duiven en Velperpoort werden overgeslagen.

Ook onze afdeling uit Doetinchem was aanwezig. Onze leden uit de gemeente de Oude IJsselstreek waren er zelfs met z'n zessen.

De SP is de komende weken op alle stations in de Achterhoek te vinden. Er staan acties gepland in Duiven, Doetinchem en Winterswijk. Reizigers kunnen ook een actiekaart tekenen op de website www.laatdeachterhoeksporen.nl

Laat de Achterhoek sporen!
Website de Gelderlander