Peter Lucassen: "Donner politieke autist".

4 juni 2011

Peter Lucassen: "Donner politieke autist".

De SP in Doetinchem kiest normaal gesproken zijn eigen weg. Nog nooit heeft de SP in Doetinchem samen met andere politieke partijen een campagne of actie gevoerd. De strijd tegen de asociale bezuinigingen door VVD en CDA heeft de linkse partijen verbonden. Gezamenlijk voeren we actie tegen het bestuursakkoord.

Het was voor iedereen een eyeopener. De SP, D66, GL en PvdA hebben 17 van de 31 zetels in Doetinchem. Samen kunnen we elk besluit in de Gemeente Doetinchem maken of breken.

Peter Lucassen "Donner politieke autist".

De toespraken van alle 4 de partijen lieten geen spaan heel van het bestuursakkoord. Taken die voorheen door het Rijk of de Provincie werden uitgevoerd worden nu op het bordje gelegd van de gemeenten. Daar is op zichzelf niets mis mee, maar bij meer verantwoordelijkheden hoort ook meer geld. En dat geld komt er niet. Gevolg: het wordt gemeenten onmogelijk gemaakt sociaal beleid te voeren en de meest kwetsbaren in de samenleving.

Peter Lucassen onze SP afgevaardigde maakte pijnlijk duidelijk welke gevolgen de bezuinigingen hebben voor de mensen met een Wajonguitkering en een baan bij de Sociale Werkplaats. Peter wond er geen doekjes om. Zijn stelling: Donner is een politieke autist, kon rekenen op waardering van de aanwezigen.

SP Fractievoorzitter Harry Bosman op de bank met Mark Rutte.

De SP bedankt de PvdA, D66 en PvdA voor hun inzet. Samen hebben we deze dag tot een groot succes gemaakt!

Lees meer in de Doetinchemse Vizier