Armoede werkt niet: een ketting van solidariteit

5 juli 2011

Armoede werkt niet: een ketting van solidariteit

De eerste overwinning is behaald. De gemeenten weigeren de bezuinigingen op de sociale werk-plaatsen uit te voeren en hebben ‘nee’ gezegd tegen het bestuursakkoord. De plannen zijn echter nog niet van tafel. We gaan dus verder met de campagne ‘Armoede werkt niet’. We zijn in Doetinchem gestart met een ketting van solidariteit.

De ketting bestaat uit kilometers werkhandschoenen met opdruk. Overal in Nederland doen SP afdelingen mee. Heerlen, Rotterdam en Groningen zijn al groots opgestart. De ketting gaat uiteindelijk richting Den Haag. De ketting wordt een lint van respect voor eerlijk loon en eerlijk werk, voor begeleiding en voor eerlijk delen in Nederland. We maken met de handschoenen ook een vuist tegen de foute plannen, de bezuinigingen en dit kabinet. Kortom: een ketting van solidariteit. De ketting gaan we gebruiken tijdens de landelijke manifestatie later dit jaar.

Werkhandschoenenactie Heerlen

Alle afdelingen doen mee. We proberen zoveel mogelijk mensen een handtekening te laten zetten op een werkhandschoen en vraag hen een boodschap te schrijven op het kaartje dat daaraan hangt. We benader daarvoor o.a. de werknemers van de sociale werkplaatsen, jonggehandicapten, bijstandgerechtigden, raadsleden, mensen op straat, bij scholen en zorginstellingen. Ons doel is om 100.000 handschoenen te verzamelen.

Kijk ook op de website van armoede werkt niet. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Doetinchem@sp.nl of Tjitske Siderius.