Emile Roemer gaat op bezoek bij de Mini Manna Markt in Doetinchem

6 februari 2014

Emile Roemer gaat op bezoek bij de Mini Manna Markt in Doetinchem

De Mini Manna Markt is net als de voedselbank een vangnet voor mensen met minder geld. De Mini Manna Markt is in een supermarkt voor mensen die nog niet in aanmerking komen voor de voedselbank. Ze kunnen tegen sterk gereduceerde prijzen hun dagelijkse boodschappen doen. Cor Brugman, de voorzitter en drijvende kracht achter dit initiatief, doet zaterdag speciaal voor Emile Roemer de deuren open.

De Mini Manna krijgt geen subsidie en probeert daarom geld bij te verdienen met een o.a. een kringloop. Ze hebben vorig jaar voor het eerst een bijdrage van 11.000 euro gekregen van het Naoberfonds.

Lijsttrekker Hans Boerwinkel: "Super dat er dit soort initiatieven zijn. Ik heb veel respect voor de vrijwilligers van de voedselbank en de Mini Manna Markt. Maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn. De rij voor de voedselbank is gestegen van 35 tot 220. Het aantal mensen met een Mini Manna pasje stijgt maandelijks met 15-17 klanten. Deze stijging is onacceptabel. Het sociale beleid in Doetinchem schiet ernstig tekort. Ik maak me daar grote zorgen over."