SP stelt vragen aan college over Huishoudelijke Hulp 2015

1 juli 2014

SP stelt vragen aan college over Huishoudelijke Hulp 2015

Op 1 juli 2014 heeft de SP schriftelijke vragen gesteld aan het college van Doetinchem over het opzeggen van het contract met de aanbieders van Hulp bij het Huishouden voor 2015. De brief is hieronder te lezen.

Geacht college,

U hebt op 30 juni een persbericht op de gemeentelijke website geplaatst over het opzeggen van het contract met de huidige aanbieders van hulp bij het huishouden per 1-1-2015. Dit bericht heeft bij veel medewerkers die werkzaam zijn in de huishoudelijke hulp en bij inwoners die hiervan gebruik maken tot grote onrust geleid.

Naar aanleiding hiervan heeft de SP de volgende vragen:

1. Wat is de reden dat de gemeente Doetinchem het contract voor 2015 voor huishoudelijke hulp niet verlengd?
  2. Waarom heeft het college er niet voor gekozen om het contract nu te verlengen en vervolgens de tijd te nemen om ruim voor de zomer van 2015 met een concreet plan te komen voor de invulling voor 2016 en daarna?
  3. Wat bedoelt het college met “geïntegreerde dienstverlening van gemeentelijke ondersteuning aan huis”?
  4. Wat verstaat het college onder huishoudelijke hulp “oude stijl”?
  5. Wat verstaat het college onder huishoudelijke hulp na “oude stijl”?

Graag een spoedig antwoord op deze vragen.

Namens de SP fractie,

Hans Boerwinkel, fractievoorzitter.