Doetinchem 100% sociaal: SP trapt campagne af met spetterende receptie

19 januari 2014

Doetinchem 100% sociaal: SP trapt campagne af met spetterende receptie

Met nog twee maanden voor de boeg tot aan de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart staat de Doetinchemse SP al in de startblokken voor de verkiezingscampagne. Lijsttrekker Hans Boerwinkel en "Running mate" Suzan ter Heijne gaven tijdens de nieuwjaarsreceptie het startschot voor de verkiezingsstrijd. De SP gaat in 2014 voor een 100% sociaal Doetinchem.

Voor 1 avond was lunchroom "Met Liefde by Robbert" in de Bolistraat te Doetinchem omgetoverd tot een waar SP-bolwerk. Meer dan 20 leden zorgden voor een gezellige drukte. Afdelings-voorzitter Harry Bosman heette alle leden welkom op de receptie. Harry blikte vooruit op het komende politieke jaar waarin de SP twee keer gaat voor een goede verkiezingsuitslag: 19 maart vinden de lokale verkiezingen plaats en in mei mag Nederland naar de stembus voor het Europees Parlement. Hij bedankte alle aanwezigen voor hun steun en inzet gedurende het afgelopen jaar.

Lijsttrekker Hans Boerwinkel kijkt reikhalzend uit naar de verkiezingen van 19 maart. Hans Boerwinkel: "Op 19 maart staan de Doetinchemmers voor een belangrijke keuze. De SP is de enige partij die in staat is om de PvdA links te houden. In de afgelopen 4 jaar is gekozen voor stenen in plaats van mensen. De NUON miljoenen zijn verdampt. Op 19 maart is het een kwestie van Kiezen en Delen."

Onder de ruim 20 aanwezigen waren relatief veel nieuwe leden. Na een succesvolle afronding van de Sensire acties hebben veel Doetinchemmers de initiatiefnemers, AbvaKabo FNV en de SP, in hun hart geloten. Dat heeft geleid tot een aantal nieuwe actieve leden. Een uitspraak van één van de nieuwe leden: "Ik zal je 1 ding vertellen, alle Sensire medewerkers in de Achterhoek gaan op de SP stemmen op 19 maart. Ze weten allemaal dat de SP en de AbvaKabo FNV hun hebben gesteund." Dit geeft ons extra vertrouwen in een goede uitslag tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.