Cor Brugman ontvangt aandenken bezoek Emile Roemer aan Mini Manna

16 februari 2014

Cor Brugman ontvangt aandenken bezoek Emile Roemer aan Mini Manna

Vandaag heeft Hans Boerwinkel een leuke foto overhandigd aan Cor Brugman (voorzitter Mini Manna Markt) als aandenken voor het bezoek van Emile Roemer aan de Mini Manna op zaterdag 8 februari jl. Cor Brugman haalde samen met Hans nog even wat herinneringen op aan het bijzondere bezoek van Emile. Emile was onder de indruk van het goede werk dat Cor met alle vrijwilligers verzet.

Emile Roemer: “Goed dat de Mini Manna markt er is. Schrijnend dat zoveel mensen zo weinig inkomen hebben dat ze noodgedwongen gebruik moeten maken van de Mini Manna Markt.”

Foto van Emile Roemer in de Mini Manna Markt

Hans Boerwinkel: “Ik heb het al eerder gezegd. Het is zo goed dat dit soort initiatieven er zijn. Maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn. Het aantal mensen met een Mini Manna pasje stijgt maandelijks met minimaal 15 klanten. Deze stijging is onacceptabel. Onze slogan voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart is 100% sociaal. Wat we daarmee bedoelen is dat iedereen voldoende inkomen moet hebben om normaal mee rond te komen en geen mens gebruik zou moeten hoeven maken van de Mini Manna Markt of de voedselbank. Maar zolang er lokaal geen meerderheid is voor 100% sociaal is het fantastisch dat de Mini Manna er is”.

Over enkele maanden gaat de mini manna markt verhuizen. Als je samen met ons wilt helpen verhuizen kun je je aanmelden via doetinchem@sp.nl.

Cor Brugman: “Als we straks gaan verhuizen kunnen we wat extra handjes heel goed gebruiken”.